De notulen van de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 27/04/2022 worden ter goedkeuring voorgelegd.
Ter zitting van 28/04/2021 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de aanpassingen aan het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn goed.
Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn nogmaals aan te passen wat betreft:
De financieel directeur maakte de rekening van het OCMW en gemeente dienstjaar 2021 op.
Deze rekening omvat een beleidsevaluatie, een financiële nota en een toelichting.
De gemeente en haar OCMW vormen samen 1 rapporteringsentiteit en maken een geïntegreerde jaarrekening. Juridisch blijven het echter 2 afzonderlijke entiteiten. Daarom stemmen de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn elk over hun deel van de gezamenlijke jaarrekening.
De rekening van het OCMW/gemeente geeft volgend resultaat:
Budgettair resultaat | Jaarrekening |
I. Exploitatiesaldo | 3.221.416 |
II. Investeringssaldo | -1.552.340 |
III. Saldo exploitatie en investeringen | 1.669.076 |
IV. Financieringssaldo | -753.373 |
V. Budgettair resultaat van het boekjaar | 915.703 |
VI. Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar | 6.535.028 |
VII. Gecumuleerd budgettair resultaat | 7.450.731 |
IX. Beschikbaar budgettair resultaat | 7.450.731 |
Autofinancieringsmarge | Jaarrekening |
I. Exploitatiesaldo | 3.221.416 |
II. Netto periodieke aflossingen | 530.217 |
III. Autofinancieringsmarge | 2.691.199 |
ACTIVA | 71.063.469 |
I. Vlottende activa | 9.513.031 |
II. Vaste activa | 61.550.438 |
PASSIVA | 71.063.469 |
I. Schulden | 11.472.127 |
II. Nettoactief | 59.591.342 |
I. Kosten | 21.663.282 |
A. Operationele kosten | 21.585.084 |
B. Financiële kosten | 78.198 |
II. Opbrengsten | 22.648.274 |
A. Operationele opbrengsten | 21.771.852 |
B. Financiële opbrengsten | 876.422 |
III. Overschot of tekort van het boekjaar | 984.992 |
IV. Verwerking van het overschot of tekort van het boekjaar | 984.992 |
Dyzo vzw ondersteunt ondernemers in moeilijkheden. Vanuit de sociale dienst van het OCMW kunnen er, in samenspraak met de ondernemer, dossiers worden overgedragen naar Dyzo vzw. Tot op heden gebeurde dit zonder samenwerkingsovereenkomst en werd per overgedragen dossier een administratieve kost van € 250 betaald aan Dyzo vzw. De afspraken hieromtrent worden geformaliseerd in een samenwerkingsovereenkomst en aan de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd deze overeenkomst goed te keuren.
Namens Raad Voor Maatschappelijk Welzijn,
Ethel Van den Wijngaert
algemeen directeur
Yves Goovaerts
voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn