Terug
Gepubliceerd op 04/05/2023

Besluit  Gemeenteraad

wo 29/03/2023 - 20:30

Organisatie - Klachtenanalyse 2022: Kennisneming

Aanwezig: Julie De Clerck, voorzitter gemeenteraad
Lode Van Looy, burgemeester
Mieke Van den Brande, Bart Vanmarcke, Yves Goovaerts, Eddy Michiels, Hilde Schueremans, schepenen
Frans Uytterhoeven, Jan Fonderie, Luc De Weerdt, Guido Vaganée, Karolien Huibers, Barbara Maes, Annick Van den Broeck, Wim Van der Donckt, Hilde Smets, Daan Versonnen, Rudi Withaegels, Pascal Vercammen, Karl Theerens, Marcel Claes, gemeenteraadsleden
Ethel Van den Wijngaert, algemeen directeur
Verontschuldigd: Geert Teughels, Charlotte Pittevils, gemeenteraadsleden

Het Decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks aan de gemeenteraad moet rapporteren over de klachten die ingediend werden tegen het gemeentebestuur. 

Voorgeschiedenis
  • 27/03/2019: Kennisneming door de gemeenteraad van de jaarlijkse klachtenanalyse 2018.
  • 29/01/2020: Kennisneming door de gemeenteraad van de jaarlijkse klachtenanalyse 2019.
  • 26/05/2021: Kennisneming door de gemeenteraad van de jaarlijkse klachtenanalyse 2020.
  • 25/05/2022: Kennisneming door de gemeenteraad van de jaarlijkse klachtenanalyse 2021.
  • 26/10/2022: Besluit van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn betreffende de goedkeuring van het algemeen reglement klachtenbehandeling.
  • 14/12/2022: Besluit van het dagelijks bestuur van het autonoom gemeenbedrijf patrimonium Bonheiden betreffende de goedkeuring van het algemeen reglement klachtenbehandeling.
Feiten en context

Er werden in 2022, 26 klachten ingediend bij het gemeentebestuur, waarvan 11 niet-ontvankelijk verklaard werden.

Juridische grond

Het Decreet over het lokaal bestuur titel 6, Hoofdstuk 1.

Besluit

Enig artikel - Neemt kennis van de klachtenanalyse 2022, toegevoegd als bijlage aan dit besluit.