Terug Vast Bureau 2019

Tue 21/09/2021 - 14:30 schepenzaal

Notulen

Overheidsopdrachten

  • Aankoop bestelwagen OCMW: Gunning

    Voor het OCMW wordt een nieuwe bestelwagen aangekocht.

    Deze opdracht wordt gegund aan Gonthier Mechelen nv, Antwerpsesteenweg 273 te 2800 Mechelen, tegen het nagerekende offertebedrag van € 26.728,28 excl. btw of € 32.341,22 incl. 21% btw.

Financiƫn

  • Te betalen bedragen: Goedkeuring

    De te betalen bedragen ingevolge werken, leveringen, diensten, toelagen, prestaties of salarissen, vermeld op de lijst O/2021/128 worden ter goedkeuring aan het vast bureau voorgelegd.

    De te betalen bedragen ingevolge individuele maatschappelijke dienstverlening, vermeld op de lijst O/2021/126 t.e.m. O/2021/127 en O/2021/129 worden ter kennisgeving aan het vast bureau voorgelegd.

Senioren

Raad voor maatschappelijk welzijn

  • De raad voor maatschappelijk welzijn stelde op 30/06/2021 de voorwaarden en de wijze van gunning van de overheidsopdracht “Leveren maaltijden OCMW 2022-2024” vast. Voor deze opdracht kwamen geen offertes binnen. Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt voorgesteld de procedure van de overheidsopdracht "Leveren maaltijden OCMW 2022-2024” stop te zetten en tevens een nieuwe overheidsopdracht op te starten.

    Raadsleden van de fracties Groen en N-VA stelden hierover volgende vragen:

    • Hoeveel firma’s waren er juist aangeschreven vorige keer?
    • Is er aan alle aangeschreven firma’s nagevraagd waarom ze niet indienden?
    • Het bestek is volledig hetzelfde als vorige keer, ook de nummer is hetzelfde. Kan dit wettelijk dat de nummer hetzelfde is?
    • Er is de vrees dat als we niets wijzigen aan dit bestek er weer geen inschrijvers zullen gevonden worden.
    • Graag ook mee herbekijken: wat gebeurt er met voedseloverschotten, is er een keuze voor lokale en seizoensgebonden producten, zijn er alternatieven voorhanden om de vleesconsumptie te verminderen?

    Aan het vast bureau wordt voorgesteld te antwoorden als volgt:

    • Vorige keer werden er 6 firma's aangeschreven.
    • Bij navraag bleek dat de huidige traiteur geen offerteaanvraag had gekregen vanwege een foutief e-mailadres. Dat is nu rechtgezet. Drie traiteurs lieten weten niet deel te nemen. De redenen die ze opgaven waren: te grote afstand, hoeveelheden waaraan ze niet konden voldoen of de mogelijkheid om enkel koude maaltijden te kunnen leveren. Deze mails zitten als bijlage bij het dossier.
    • Het nummer van het bestek wordt automatisch gegenereerd door het programma 3P. Wettelijk is het geen probleem als dit nummer hetzelfde blijft, maar er werd voor de zekerheid een "B" toegevoegd aan het besteknummer. De daaropvolgende nummers kunnen niet gebruikt worden want deze zijn al in gebruik voor andere dossiers.
    • In de technische bepalingen werden extra voorwaarden opgenomen met betrekking tot vegetarische alternatieven, seizoensgebonden en lokale producten, en duurzame en/of herbruikbare verpakkingen.
    • Op het vast bureau van 05/10/2021 worden de aan te schrijven ondernemers gekozen. De 3 die aangaven niet deel te kunnen nemen, zullen niet meer worden aangeschreven. Er werden 4 nieuwe firma's toegevoegd, waardoor er nu 8 worden aangeschreven.