Omwille van een dynamisch personeelsbeleid en met het oog op een efficiëntere werking van de diensten van de gemeente en het OCMW wordt voorgesteld het gemeenschappelijk organogram te wijzigen.
Voorstel tot wijziging van het gemeenschappelijk organogram:
1) Opsplitsing afdeling grondgebiedszaken in afdelingen 'Omgeving' en 'Infrastructuur'.
Gevolgen:
Functie 'afdelingshoofd grondgebiedszaken' verdwijnt.
Het betreffende afdelingshoofd wordt afdelingshoofd van de afdeling 'Infrastructuur'.
De afdeling 'Omgeving' heeft voorlopig geen afdelingshoofd. De algemeen directeur neemt deze functie bijkomend waar.
2) Uitbreiding stafdienst secretariaat.
Gevolgen:
Extra functie 'diensthoofd secretariaat/beleidsmedewerker' op A-niveau.
3) Uitbreiding afdeling financiën en IT met een juridische cel.
Gevolgen:
Extra functie 'sanctionerend ambtenaar - jurist' op A-niveau.
Wijziging benaming 'afdeling financiën en IT' naar afdeling 'ondersteuning'.
4) Upgrade binnen afdeling 'Ondersteuning', cel IT.
Gevolgen:
In het organogram verdwijnt de functie 'medewerker It' op D-niveau. Deze functie wordt geüpgrade naar een B-functie, 'diensthoofd IT'.
5) Upgrade binnen afdeling 'Vrije Tijd', cultuurdienst.
Gevolgen:
In het organogram verdwijnt de functie 'administratief medewerker evenementen' op C-niveau. Deze functie wordt geüpgrade naar een B-functie, 'evenementencoördinator'.
6) Verschuiving 'scholen' van stafdiensten naar afdeling 'Mens en Zorg'.
Gevolgen:
De directies van GEBO en GEKKO ressorteren onder het afdelingshoofd Mens en Zorg en niet langer rechtstreeks onder de algemeen directeur.
Zie ook de powerpoint als bijlage.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 07/12/2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, inzonderheid Titel III. De personeelsformatie.
Het Decreet over het lokaal bestuur, inzonderheid de artikelen 32, 50, vijfde lid, 277 en 278,§1.
Visum:
Gunstig visum FA 2021/00232 van Financiele dienst van 06 december 2021
Artikel 1 - Gaat akkoord met volgende wijzigingen aan het gemeenschappelijk organogram:
Opsplitsing afdeling grondgebiedszaken in afdelingen 'Omgeving' en 'Infrastructuur'.
Met volgende gevolgen:
- Functie 'afdelingshoofd grondgebiedszaken' verdwijnt.
- Het betreffende afdelingshoofd wordt afdelingshoofd van de afdeling 'Infrastructuur'.
- De afdeling 'Omgeving' heeft voorlopig geen afdelingshoofd. De algemeen directeur neemt deze functie bijkomend waar.
Uitbreiding stafdienst secretariaat met een contractuele functie 'diensthoofd secretariaat/beleidsmedewerker' op A1-A3 niveau.
Wijziging van benaming afdeling 'financiën en IT' naar afdeling 'Ondersteuning'
Uitbreiding afdeling 'Ondersteuning', juridische cel met een contractuele functie 'sanctionerend ambtenaar - jurist' op A1-A3 niveau.
Verdwijnen van de functie 'medewerker IT' op D1-D3 niveau en upgraden van deze functie naar een contractuele functie op B1-B3 niveau 'diensthoofd IT'.
Verdwijnen van de functie 'administratief medewerker evenementen' op C1-C3 niveau. Deze functie wordt geüpgrade naar een contractuele B1-B3 functie, 'evenementencoördinator'.
Verschuiving van de 'scholen' GEKKO en GEBO naar de afdeling 'Mens en Zorg'.