Terug
Gepubliceerd op 07/07/2022

Besluit  Gemeenteraad

wo 25/05/2022 - 20:30

Organisatie - Klachtenanalyse 2021: Kennisneming

Aanwezig: Yves Goovaerts, voorzitter gemeenteraad
Lode Van Looy, burgemeester
Mieke Van den Brande, Bart Vanmarcke, Eddy Michiels, Hilde Schueremans, schepenen
Frans Uytterhoeven, Jan Fonderie, Luc De Weerdt, Karolien Huibers, Barbara Maes, Annick Van den Broeck, Wim Van der Donckt, Hilde Smets, Daan Versonnen, Pascal Vercammen, Charlotte Pittevils, Marcel Claes, gemeenteraadsleden
Ethel Van den Wijngaert, algemeen directeur
Verontschuldigd: Julie De Clerck, voorzitter gemeenteraad
Guido Vaganée, Rudi Withaegels, Geert Teughels, Karl Theerens, gemeenteraadsleden

Het Decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks aan de gemeenteraad moet rapporteren over de klachten die ingediend werden tegen het gemeentebestuur. 

Feiten en context

Er werden in 2021 28 klachten ingediend bij het gemeentebestuur, waarvan 8 niet-ontvankelijk verklaard werden.

Juridische grond

Het Decreet over het lokaal bestuur titel 6, Hoofdstuk 1.

Besluit

Enig artikel - Neemt kennis van de klachtenanalyse 2021, toegevoegd als bijlage aan dit besluit.