Aan het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd het tijdelijk aanvullend verkeersreglement voor de Peter Benoitlaan principieel goed te keuren.
Tot op heden is de Peter Benoitlaan een zone 50. Deze begint en eindigt in de Peter Benoitlaan. Een zone moet altijd bestaan uit meerdere straten en dat is niet het geval. Daarom stelt de dienst mobiliteit voor om dit aan te passen naar C43 borden met '50 km/u'. De snelheid zal niet gewijzigd worden, maar het reglement moet aangepast worden, zodat dit juridisch juist is.
Artikel 1 - Past het gemeentelijk aanvullend verkeersreglement - gemeentewegen - Peter Benoitlaan aan als volgt:
Op het kruispunt Peter Benoitlaan met de Mechelsesteenweg geldt: De bestuurders moeten stoppen en voorrang verlenen komende van de Peter Benoitlaan; de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeertekens:
Op locatie Peter Benoitlaan huisnummer 14 wordt het verkeersbord B5 aangekondigd. De bestuurders zullen over 150 meter moeten stoppen en voorrang verlenen.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Op de Peter Benoitlaan vanaf kruispunt Peter Benoitlaan met de Mechelsessteenweg tot het kruispunt Peter Benoitlaan met de Mechelsbroekstraat geldt: het is verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 50 km per uur.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Op kruispunt Peter Benoitlaan met de Mechelsbroekstraat geldt: de bestuurders moeten voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die ze oprijden; de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Op kruispunt Peter Benoitlaan met de Mechelsbroekstraat geldt: De fietszone wordt afgebakend. Het begin van de fietszone wordt aangeduid; ook het einde van de fietszone wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Op kruispunt Peter Benoitlaan met de Mechelsesteenweg geldt: fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het dubbelrichtings- fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Artikel 2 - Maakt dit reglement ter kennisgeving over aan de afdeling Beleid Mobiliteit en verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.
Artikel 3 - Agendeert deze wijziging in het aanvullend verkeersreglement op een volgende gemeenteraad.